Başkan Altay: “Konya Modeli Belediyecilik Dünyaya Örnek İşler Yapmaya Devam Edecek”

Gündem, Siyaset, Son Dakika Nis 30, 2023 Yorum Yok

Konya Büyükşehir Belediye Lideri Uğur İbrahim Altay, Büyükşehir Belediyesi tarafından üretimi tamamlanan Hadim Yerköprü Şelalesi Etraf Düzenlenmesi çalışmalarının açılışını yaptı.

Son üç günde açılışını ve Temel atmasını yaptıkları yapıtların Yekün bedelinin 800 milyon lirayı bulduğunu belirten reis Altay, yeni bedelle 48 milyon 750 bin lira maliyetle hizmete açtıkları Yerköprü Şelalesi Etraf Düzenlemesiyle de bölgenin Konya’nın en Kıymetli turizm merkezlerinden birisi haline geleceğini söyledi. Konya Modeli Belediyeciliğin her gün Türkiye’ye ve dünyaya Örnek olacak işler yapmaya devam edeceğini kaydeden reis Altay, “İnşallah birlik beraberlik içerisinde kentimize, bölgemize, ülkemize hizmet etmeye devam edeceğiz” dedi.

Konya Büyükşehir Belediye Lideri Uğur İbrahim Altay, Büyükşehir Belediyesinin Hadim Yerköprü Şelalesi’nde tamamladığı 3. Etap Etraf Düzenleme Çalışmalarının açılışını yaptı.

Hadim Belediye Lideri Ahmet Hadimioğlu, projeye yıllardır emek veren Etraf, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum’a, milletvekillerine ve Konya Büyükşehir Belediye Lideri Uğur İbrahim Altay’a teşekkür etti.

HİZMETLERİN GERİSİ ARDI KESİLMİYOR

Konya Büyükşehir Belediye Lideri Uğur İbrahim Altay, ‘Konya Modeli Belediyecilik’ anlayışı ile her gün açılış ve Temel atma merasimleri düzenlediklerini vurgulayarak, Özellikle nihayet haftalarda ağırlaşan bir biçimde hizmetlerin gerisi ardı kesilmeden açılışlar ve Temel atmalar yaptıklarını hatırlattı.

Bugün Hadim’de Konya’nın en Değerli turizm alanlarından birisi olan Yerköprü Şelalesi’nde hayata geçirdikleri 3. Etap Etraf Düzenlemesinin açılışını yaptıklarını kaydeden reis Altay, “Dün Karatay’da bir toplumsal tesisin açılışı ile başladık, sonra Beyşehir’de iki arıtma tesisinin açılışı, bir içme suyu arıtma tesisinin Temel atmasını gerçekleştirdik. Seydişehir millet Bahçemizin açılışını yaptık ve Selçuklu’da Ihlamur Parkı’nın açılışını gerçekleştirdik. Bir evvelki gün Yine Karatay’da Aka Larende dönüşümündeki dükkanların temelini attık, oradan Emirgazi kent Konağı’nın açılışını yaptık. Karapınar’da ticaret merkezi ve kitap kafenin açılışını gerçekleştirdik ve Selçuklu’da Şefik Can parkı 2. etap açılışı, 3. etabın temelini attık. Programlar bu formda bu kadar ağır. Bugün Yine ağır bir gün. Burada açılışı yaptıktan sonra Çumra millet Bahçesi’nin açılışını gerçekleştireceğiz. Sonra Konya’nın Değerli hayallerinden birisi olan banliyö sınırının temelini atacağız ve nihayet olarak da Meram nihayet durakta Çamlıbel Etraf düzenlemesinin açılışını yapacağız” tabirlerini kullandı.

3 GÜNDE 800 MİLYON LİRALIK YAPITIN AÇILIŞI, Temel ATMASI YAPILDI

Üç günde açılışı, Temel atması yapılan hizmetlerin Yekün bedelinin, banliyö dış 800 milyon lirayı bulduğunu lisana getiren reis Altay, şöyle devam etti: “Banliyö ile Bir arada yaklaşık 3 milyar liralık yatırımı kentimize kazandırmış olacağız. Merkezde Kıymetli işler yaparken bir taraftan da ilçelerimizin eksiklerinin tamamlanması ile ilgili uğraş içerisindeyiz. 2018 yılından itibaren bugüne kadar Hadim’e belediye olarak 350 milyon liranın üzerinde bir yatırım gerçekleştirdik. Konya’nın bir turizm kenti olması için Uğraş sarf ediyoruz. Çatalhöyük’te Fazla Kıymetli bir karşılama merkezi inşa ediliyor. Merkezde Dar-ül Mülk projesi kapsamında 20 farklı noktada çalışma yürütüyoruz. Bugün de ve Yerköprü Şelalesi’nin açılışını gerçekleştiriyoruz. Burası bir dağa mükemmeli. Fotoğrafa bir baksanız kimse herhalde burası Konya demez. Vadisi, dağları, zirveleri, yeşil alanları ve en kıymetlisi şelalesi ile Fazla Değerli bir merkez. Ziyaretçilerimiz yapmış olduğumuz ahşap yürüyüş yoluyla şelalenin en hoş yerinden fotoğraflama, Hatıra bırakma imkanına kavuşuyor. Yürüyüş yolları, otoparklar, yeni toplumsal tesisleriyle burası Fazla Değerli bir alana kavuşmuş oldu. Bugünün maliyeti ile 48 milyon 750 bin liralık bir tesisin açılışını gerçekleştiriyoruz. Burada yapmış olduğumuz düzenlemeler bölgeyi Konya’mızın en Kıymetli turizm merkezlerinden birisi haline getirecek.”

“KONYA’YA YAKIŞIR BİR İŞ OLDU”

Müteahhit firma başta olmak üzere emeği geçenlere teşekkür eden reis Altay, “İşin niteliği, vasfı, kalitesi ile Konya’ya yakışır bir Amel oldu. Tüm çalışmalarımızda uyum içerisinde olduğumuz Hadim Belediye Liderimize, ilçe liderimize teşekkür ediyorum. ‘Konya Modeli Belediyecilik’ diye Anlatım ettiğimiz aslında uyumlu çalışan bir takım. Burada milletvekillerimiz var, Tüm Konya problemlerini Birlikte takip ediyoruz. Ahmet Sorgun abi bu bölgenin de insanı. Ben emeklerinden Dolayı Konyalılar ismine kendisine teşekkür ediyorum. Konya vefakar bir kenttir, hizmet edeni asla unutmaz. Sizin de kentimize Fazla Aka emekleriniz oldu. Tekrar Konya’nın Tüm problemleriyle ilgilenen Sanayi Komitesi Liderimiz Ziya Altunyaldız beyefendi de bu periyotta inşallah mecliste Değerli vazifeleri üstlenecek. Birlikte Konya’mıza hizmet etmeye çalışacağız. Bu vesileyle bugüne kadar emek veren herkese teşekkür ediyoruz. Bundan sonra Birlikte çalışacağımız arkadaşlarla ahengin ve uyumun Yine en yüksek olduğu bir Devre yaşayacağız. ‘Konya Modeli Belediyecilik’ her gün ülkemizde ve dünyaya Örnek olacak işler yapmaya devam edecek” açıklamasını yaptı.

“CUMHURBAŞKANIMIZ OLMASAYDI SU AKARDI BİZ BAKARDIK”

AK Parti Konya Milletvekili Ahmet Sorgun, “Yerköprü Şelalesi Etraf Düzenlemesini evvelki devirde Büyükşehir Belediye Başkanlığımızı yapan Tahir Akyürek Beyefendi başlattı. Sonra Uğur İbrahim Altay Liderimiz devam ettirdi. Etraf, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanımız Murat Kurum Beyefendi, bakanlarımızla, belediye liderlerimizle Ahenk içerisinde bu projeyi tamamladılar. Kendilerinden İlah razı olsun. Bu işleri takip eden Hadim Belediye Başkanı’mıza, Güneysınır Belediye Liderimize huzurlarınızda Özellikle teşekkür ediyorum. lakin Tüm bunların yapılmasındaki anne motivasyon, anne etken, anne dayanak, Cumhurbaşkanımız Recep Tayip Erdoğan. Şayet o olmasaydı su akardı biz bakardık” tabirlerine yer verdi.

“BU PROJE, BEŞERE VE TABİATA HÜRMET PROJESİ”

AK Parti Konya Milletvekili ve 28. Devre Milletvekili Ziya Altunyaldız ise “Birilerinin dediği üzere yalancı baharda değiliz. Gerçek bahar gelmiş buraya. Yıllar Evvel yurtdışı vazifelerimiz esnasında Fazla Aka parklara sarfiyat, İç geçirir ve hayıflanırdık. ‘Neden bu yatırımlar bizim ülkemizde yok?’ diye. Görüyoruz ki 21 yıllık Beyaz Parti iktidarı periyodunda artık hayıflanma, İç geçirme devirlerini geride bıraktık. Bu proje, beşere ve tabiata hürmet projesi. Vatandaşlarımız betonlar ortasından çıkıp tabiatla buluşuyor. İnsanlarımız zihnini ve gönlünü dinlendirecek alanlar istiyor. İşte Beyaz Parti belediyeciliği, işte ‘Konya Modeli Belediyecilik’. Ben bu yapıtın Hadim’e kazandırılmasında Aka emekleri geçen Büyükşehir Belediye Liderimize, bu projenin takibini yapan Ahmet Sorgun Bey’e, belediye liderimiz Ahmet Hadimi beyefendiye, evvelki Devre Büyükşehir Belediye Liderimiz Tahir Akyürek’le Bir arada Etraf, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanımız Murat Kurum Bey’e yürekten teşekkür ediyorum” dedi.

BASIN MENSUPLARIYLA İNCELEME GEZİSİ YAPILDI

Konuşmaların akabinde Hadim Yerköprü Şelalesi 3. Etap Etraf Düzenlemesinin açılışı yapılırken; Beyaz Parti Konya Milletvekilleri Ahmet Sorgun, Ziya Altunyaldız, Büyükşehir Belediye Lideri Altay, Beyaz Parti Konya Vilayet Yönetim Heyeti Üyesi Tevfik Tığlıoğlu, Konya Etraf ve Şehircilik Vilayet Müdürü Hülya Şevik ve protokol mensupları programa katılan basın mensuplarıyla Bir arada Yerköprü Şelalesi’nde ve etrafında incelemelerde bulundu.