İzmir’de “Gençlik Festivali” heyecanı Başkan Soyer çadır kampta gençleri ziyaret etti

Genel May 21, 2023 Yorum Yok

İzmir Büyükşehir Belediye Lideri Tunç Soyer, 5. İzmir Gençlik Şenliği için Türkiye’nin dört bir yanından kente gelerek macera Park’ta çadır kuran üniversite öğrencilerine sürpriz yaptı.

İzmir Büyükşehir Belediye Lideri Tunç Soyer, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı aktiflikleri kapsamında gençlerle bir ortaya geldi. 5. Gençlik Şenliği için İzmir’e gelen ve macera Park’ta çadır kuran gençleri akşam saatlerinde ziyaret eden reis Soyer, gençlerle çay eşliğinde sohbet etti. reis Soyer, Türkiye’nin farklı kentlerindeki üniversitelerde okuyan gençlerin seçimle ilgili sorularına da Cevap verdi.

Bu nizamı değiştireceğiz
Seçimle ilgili ortada Fazla net anlaşılır bir tablo olduğunu Anlatım eden İzmir Büyükşehir Belediye Lideri Tunç Soyer, “Türkiye değişim istiyor. Bu elimize geçen nihayet fırsat. Köprüden Evvel nihayet çıkış. Bunu herkesin idrak etmesi gerek. Sandığa gitmek gerek. Saat 17.00’dan itibaren ise oyu nerede kullanıyorsanız orda olun. Ben kazanacağımıza inanıyorum. Hayatın ve tabiatın sistemi bu. Baskı baskı nereye kadar. Ekonomiyi, toplumsal hayatı baskıla nereye kadar. Toplumlar tabiatın bir kesimi olduğu için bir güç biriktirdiler ve o güç oyla kendisini gösterecek. Bu tertibi değiştireceğiz” dedi.

Seçimlerden sonra ‘İyi ki bu topraklarda yaşıyorum’ diyeceksiniz
Dünyanın farklı ülkelerini gezip gördüğünü ancak Türkiye’nin adeta cennet olduğunu vurgulayan reis Tunç Soyer, “Biz acayip hoş bir ülkede yaşıyoruz. Ne kadar hoş bir kentte yaşıyoruz. Bu türlü bir toplumda yaşıyoruz, akıllı insanlarımız var. neden yokluk çekiyoruz? Bu bereketli topraklarda neden bunu yaşıyoruz? İnsan evladı bu topraklarda avcılıktan toplayıcılığa birinci Anadolu’da başlamış. Biz hiç hak etmediğimiz bir yoksulluğu yaşıyoruz. Bu hikaye değişebilir. Bu Düş değil. Bu hakkımızı gasp edenlerin bizi düşürdüğü durum. 28 Mayıs seçimlerinden sonra size Laf veriyorum ‘İyi ki bu topraklarda yaşıyorum’ diyeceksiniz” diye konuştu.

Benim derdim sizin soluk almanız
Bornova Gençlik Merkezi’ni buraya kurarak macera Park’ı daha da canlandıracaklarına dikkat çeken reis Soyer, “Kısa bir müddet içerisinde merkezimizi sizlerin kullanımına açacağız. Burası sizlerin vakit geçirebileceği bir alana dönüşüyor. Gençlik Belediyesi bizim gölge belediye olarak hayalini kurduğumuz bir şey. Gençler hayatımızın ortakları. Sizleri anlıyor ve dinliyorum. Benim de iki Tane kızım var. Onlara aşığım. Bu kentte yaşayan çocukların, gençlerin bu kentin paydaşları olduğunu unutmamak gerek. O yüzden Gençlik Belediyesini kurduk. Aldığı kararları bu kentin belediye kararları olarak hayata geçireceğiz. Gençlerin bu kentin idaresine iç olmasını sağlayacağız. Kafi ki gençler bu kıssaya sahip çıksın. Benim derdim sizin soluk almanız. Sizin mutluluğunuz için bir şeyler yapabiliyorsak ne Mesut bana. Bunun üzerine siz ne inşa ederseniz edin. Spor olur, sanat olur.  Ne yapmak istiyorsanız onu hayata geçireceksiniz” dedi.

Kadifekale evrim geçirdi
Kadifekale’de yaşayan kamp yapmak için 5. İzmir Gençlik Festivali’ne katılan Sozar Akdoğan, “Doğma büyüme Kadifekaleliyim. Kadifekale sizinle evrim geçirdi. Bölgede Fazla Aka zorluklar yaşadık. Onlarca bayan zorluk yaşadı. Siz geldikten sonra bayanlar üretmeye başladı. Çocukların yüzü güldü. Bölgede nitekim Fazla Aka gelişmeler yaşandı. Birinci Sefer bir reis bize dokundu” diye konuştu.

Türkiye’nin hiçbir yerinde sizin gençlere verdiğiniz değer yok
Hatay’dan üniversite için İzmir’e geldiğini Anlatım eden Baran Öztürk ise, “Bir buçuk Yıl Evvel İzmir’de bir gençlik tiyatrosu kurduk. İzmir’e okumak için geldik zira yalnızca İzmir’de gençlik tiyatrosu kurabilirdik. İzmir’in aydınlık vizyonu bize düzgün geliyor. Türkiye’nin hiçbir yerinde sizin gençlere verdiğiniz değer yok. Şu anda bir Başkan’a soru sorabilmek bile imkânsızken siz bizlerle Bir arada çay içmeye geldiniz” halinde konuştu.

Bu kampta inanılmaz eğleniyorum
İzmir’in Fazla hoş bir Belde olduğunu ve bu kenti gezerken büyülendiğini Anlatım eden Baltasar Brembeck, “İnsanları Fazla sıcakkanlı. Kampta inanılmaz eğleniyorum” tabirlerini kullandı. reis Soyer’in depremzedelere açtığı eski Hilton oteli binasında kalan Faruk Güldaş da, “Malatya’dan İzmir’e geldim ve siz bize kucak açtınız, sıcak yuva sağladınız. Size minnettarım. Hilton’da kalan depremzedelerin selamını getirdim sizlere” dedi.

Hem eğlenceli hem güvenli
21 Mayıs Pazar günü nihayet bulacak 5. İzmir Gençlik Festivali’ne katılan öğrenciler için her şey Büyükşehir Belediyesi tarafından eksiksiz düşünüldü. Yalnızca çadırlarını getiren gençlere, şenlikte wi-fi, telefon şarjı, sabah kahvaltısı, öğlen ve akşam yemeği, gün boyunca atıştırmalıklar, su ve sıcak Meşrubat ikramı,  duş ve tuvalet, spor aktiflikleri, kütüphane çadırı ve halı alan üzere pek Fazla İmkan sunuluyor. Bornova Gençlik Yerleşkesi’ndeki kamp alanında 24 saat aralıksız güvenlik, vazifeli işçi ve sıhhat takımı misyon yapıyor.