Silivri Kadınlardan Bursa’ya Kültür Gezisi

Gündem, Siyaset, Son Dakika Nis 12, 2023 Yorum Yok

Silivri Belediyesi, 8-9 Nisan 2023 tarihinde merkez mahallelerde ikamet eden 2.200 bayanın katıldığı Bursa Kültür Gezisi düzenledi. Bursa’nın tarihi ve dini yapılarının gezildiği aktifliğin iftar programlarında bayanlara seslenen reis Yılmaz, “Bu kardeşiniz, bu evladınız daima sizinle bir arada, daima sizin yanınızda, daima sizin yarınınızda, daima sizin umutlarınızda sizlerle birlikte olmaya devam edecek. yemin olsun, Ant olsun!” dedi. 15-16 Nisan 2023 tarihinde ise Kent ve köylerde yaşayan bayanlar Bursa’yı gezecek.

Silivri Belediyesi Kültür ve Toplumsal İşler Müdürlüğü, geçtiğimiz Yıl olduğu üzere bu Ramazan ayında da bayanlara Özel kültür gezisi tertibi gerçekleştiriyor. 8 Nisan 2023 Cumartesi ve 9 Nisan 2023 Pazar günü gerçekleştirilen Bursa Kültür Seyahatinin birinci cinsinde, Silivri’nin merkez mahallelerinden kayıt yaptıran 2.200 bayan kentin tarihi, kültürel ve dini yapıları olan; ulu Cami, Osman Gazi ve Organ Gazi türbeleri, Yeşil Türbe, Tophane Saat Kulesi, Buyruk Sultan Cami, Kozahan, Şehzade Mustafa Türbesi ve Muradiye Külliyesini ziyaret etti. Bursa’ya giden Silivrili bayanlara kokartlı rehberler ve Kültür Müdürlüğü çalışanları eşlik etti. Ambulans ve zabıta vazifelileri de programlarda Amade bulunduruldu. Ziyaret kapsamında ayrıyeten Bursa Merinos Atatürk Kongre Kültür Merkezinde iftar programları düzenlendi. Cumartesi günkü iftar programına; Silivri’de 5 Yıl misyon yapan Osmangazi Kaymakamı Ali Partal ve eşi Gülay Partal, Silivri Belediye Lideri Volkan Yılmaz ve eşi Melodi Yılmaz katıldı. Bursa Kültür Seyahatinin ikinci tipi 15 Nisan 2023 Cumartesi ve 16 Nisan 2023 Pazar günü Kent ve köylerdeki bayanların iştirakleriyle gerçekleştirilecek.

“KADINLARIMIZ BİZİM İÇİN İFTİHAR KAYNAĞIDIR”

Kadının Türk toplumundaki ehemmiyetine değinen reis Yılmaz, “Türk toplumunda ailenin, aile içinde de bayanın yeri hem Kıymetli hem de nihayet derece büyüktür. Bayan Mesut olursa aile, aile Mesut olursa toplum, cemiyet Mesut olursa da millet Mesut olur. Biz biliyoruz ki bayan ülkedir, bayan gelecektir, bayan vatandır, bayan istikbal jenerasyonların garantisidir; velhasıl bayanlarımız her şeyimizdir. Türk tarihi sayısız kahramanlık ve fedakârlık örnekleriyle doludur. Türk tarihinde Türk bayanı hem yuvasını hem de vatanını korumuş, bu uğurda da hiçbir fedakârlıktan kaçınmamıştır. Bilge Hatun’lar, Hayme Ana’lar, Nene Hatun’lar, Şerife Bacı’lar… Daha kaç kahraman Türk bayanı bizlerin iftihar kaynağıdır. İlah hepsinden ve sizlerden razı olsun diyorum. Bayanlar hayatımızın her alanında ve her anındadır. Her Vakit Anlatım ettiğim üzere bayana dokunduğunuz Vakit meskende yeni doğan bebeğe, eğitim çağındaki çocuğa, evlenme çağındaki genç kıza, askerlik çağındaki gence, meskendeki engelli vatandaşa, ıslak almış bireylere dokunursunuz. Vazifeye gelmeden Evvel Silivri’mizde yaşayan hanımefendilere kelamlar vermiştim. Ben Silivri’de ne yaparsam sizinle birlikte yapacağım demiştim. Sizlere geniş bir Meydan açacağım, geniş bir pasajda bayanlarla el ele yürüyeceğim demiştim. Daha hoş bir Silivri için, çocuklarımızın eğitimi ve geleceği için sizlere seslenmiş ve hanımefendiler size elimi uzatıyorum, bu eli havada bırakmayın, benim elimi sıkı sıkıya tutun demiştim. Cenab-ı Allah’a hamdüsenalar olsun ki o eli sıkı sıkıya tuttunuz ve bugün sizlerin sayesinde Silivri’nin hoş beşerlerine, Silivri’nin gençlerine, Silivri’nin dezavantajlı kümelerine, yoksula fukaraya, garibe gurebaya hizmet ediyorum. Ant olsun ki bu kardeşiniz, bu evladınız o sıkı sıkıya tuttuğunuz el ile sizi hiç lakin hiç bırakmayacak. El ele, gönül gönüle misyon süremin sonuna kadar sizlerle bir ve birlikte olacağım.” dedi.

“ÇOCUKLARIMIZ İÇİN CANLA BAŞLA ÇALIŞIYORUZ”

Kadınlara ve çocuklara yönelik yapılan hizmetler hakkında bilgiler veren reis Volkan Yılmaz, “Silivri’mizde yeni doğan bebeğimizden üniversitede okuyan, askere giden gencimizden yeni evlenen gençlerimize, engelli bireylerimizden ıslak almış büyüklerimize kadar herkesin huzuru ve memnunluğunu düşünüyoruz. Bilhassa ‘Eğitim, sıhhat, spor, kültür ve sanatla bezenmiş bir Silivri’ anlayışımız doğrultumuzda birçok yatırımı yapmaya devam ediyoruz. Sizlere kelamlar vermiştik; demiştik ki Silivri’de 8. sınıfı bitiren her çocuğumuz bir yabancı lisan konuşabilecek, bir müzik aleti çalabilecek, lisanslı sportmen olacak. Verdiğimiz kelamları bir bir tutuyoruz. Kadir Has Üniversitesi ile fiyatsız lisan kurslarını açtık. Fiyatsız dershanelerimizi açtık. Nişantaşı Üniversitesi ile Fiyatsız Müzik Okulumuzu, Hoş Sanatlar Akademimizi açtık ve sizin çocuklarınıza buradan da hizmet etmeye devam ediyoruz. İstanbul’da yüzme havuzu olmayan Biricik ilçe Silivri’ydi. Size bir yüzme havuzu kelamı vermiştik. 1,5 Yıl içinde yüzme havuzunu yaptık ve sizin çocuklarınıza fiyatsız bir biçimde sunduk. 712 çocuğumuz için her gün beslenme çantalarını hazırlıyoruz. Üniversite 1. sınıfa giden öğrencilerimize 500 TL takviye ödemesi gerçekleştirdik. YKS ve ulusal Savunma Üniversitesi imtihanlarına giren öğrencilerimizin İmtihan giriş fiyatlarını biz ödedik. Şu Lahza 350 çocuğumuza her ay 500 TL burs veriyoruz. Köy okullarımızı baştan aşağı yeniledik. Selimpaşa’ya İstanbul’un Biricik bayanlar plajını kazandırdık. Ayrıyeten bir Kamu plajımızı da sizlerle buluşturduk. Bayanlarımıza Özel Mimar Sinan Mahallesi’nde kapalı spor salonu yaptık. Silivri’de yaşayan her çocuğu kendi evladımız bilip onların en güzel biçimde eğitim alabilmeleri için canla başla çalışıyoruz. Çalışmaya da devam edeceğiz.” sözlerini kullandı.

“150 MİLYON TL YATIRIMLA SİLİVRİ’YE SPOR ADASI KAZANDIRACAĞIZ”

Silivri’ye kazandırılan ve kazandırılması planlanan projeler hakkında bilgiler veren reis Yılmaz, “Biz her Vakit tarihiyle, doğasıyla, kültürüyle Silivri’de hayat Mevcut dedik. Silivri’nin kültürel mirasını, 32 Gözlü Mimar Sinan Köprüsünü, Tarihi Kısa Köprüyü, Kale Parkı, 24 tarihi çeşmeyi ihya ederek bu sorumluluğumuzu yerine getirdik. Mübadele ruhunu yaşatmak gayesiyle Mübadele Müze Konutumuzu hizmete açtık. İlçe güvenlik Müdürlüğü binası, Jandarma Komutanlığı binası ve Selimpaşa Polis Merkezimizin imalini bitirerek sizlerin hizmetine sunduk. Kentin merkezinde yükselen yeni Hükümet Konağımız bitmek üzere. İlçe sıhhat Müdürlüğümüzün, Verem Cenk Dispanserimizin, 12 doktorlu sıhhat Ocağımızın ve Sağlıklı Ömür Merkezimizin yer alacağı 5.000 metrekare kapalı Meydan eylül ayından itibaren sizlerin hizmetinde olacak. Selimpaşa’da Toplumsal Hizmetler Müdürlüğü ve Yeşilay Müracaat Merkezini kurduk. Selimpaşa, Değirmenköy, Kavaklı, Ortaköy ve Yenimahalle’de kapalı pazarlarımızı inşa ettik. 4 yılda 55 park, 30 basketbol alanı, 2 futbol stadı ve 12 halı sahanın üretimini bitirdik. Enginkan Anaokulunun ve 2 kreşimizin açılışını yaptık. Çeltik’te bir ilkokul ve Ortaköy’de Sezin Öztaş Ortaokulunun üretimini tamamladık. 40.000 metrekarelik bir millet Bahçesini Fazla yakında sizlerin hizmetine sunacağız. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün kurduğu Cumhuriyetin 100. Yıl dönümünü kutladığımız 2023 yılı bizim için ‘Hizmette Rekor Yılı’ olacak dedik. Size yeni muştular vermek istiyorum: Yeni Mahalle Alibey Kapalı Spor Salonu üzerinde gençlere hitap edecek, 8.000 metrekare kapalı alanda; içerisinde spor lisesinin olacağı, 3 kapalı spor salonunun, stadyumun, futbol okullarının, basketbol okullarının olacağı bir spor adasının temelini Fazla yakında atacağız. Tam 150 milyon TL’lik bir yatırım olacak. İçerisinde aşevi, kıyafet bankası, Besin bankası, sosyologlar, pedagoglar, psikologlar ve fizik tedavi uzmanları bulunan Manisiz Ömür Merkezini haziran ayında Silivri’nin hizmetine sunuyoruz. Silivri Belediyesinin ek Hizmet Binası, Alipaşa’da yükseliyor. Silivri Belediyesinin ardında 300 araçlık kat otoparkı ve üzerinde dershane, etüt merkezi ile 2.500 metrekareli bir kütüphane olacak alanı 6 ay üzere kısa bir müddet sonra sizlerin hizmetine sunacağız. Kentin iki yakasını Viyadükle Geçiş Projesi ile birleştiriyoruz. Selimpaşa Araptepe mevkiine 600 yataklı bir eğitim ve araştırma hastanesi kazandırıyoruz. Bayanlarımıza ve bütün hemşehrilerime Laf veriyorum; bu kardeşiniz, bu evladınız daima sizinle birlikte, daima sizin yanınızda, daima sizin yarınınızda, daima sizin umutlarınızda sizlerle birlikte olmaya devam edecek. yemin olsun, Ant olsun!” diye konuştu.

PARTAL: “VOLKAN YILMAZ çok HOŞ İŞLERE İMZA ATTI”

Etkinlikte konuşan Osmangazi Kaymakamı Ali Partal, “Biliyorsunuz tam 5 Yıl Silivri’de kaymakam olarak misyon yaptım. Bunun 3 yılını Belediye Liderimiz Volkan Yılmaz ile geçirdik. Birinci geldiği günden itibaren kendisi bana dedi ki; ‘Kaymakam Beyefendi yalnızca Silivri Belediyesinin misyon alanında değil Lokal yönetimin eğitim, sıhhat, spor, kültür hizmetlerinde de ne gerekiyorsa yanınızdayım.’ Sahiden reis Beyefendi Fazla hoş işlere imza attı. Şu anda Silivri’de dokunulmayan bir Meydan kalmadı.” dedi.